Gezin met 4 gehandicapte kinderen

We zijn naar een arm gezin gegaan met 4 kinderen met een lichamelijke beperking waarvan er 3 ook geestelijk gehandicapt zijn. Alle 3 kunnen ook niet lopen en praten. Verder heeft de moeder ook lichamelijke klachten. De vader kan niet werken omdat moeder deze zware zorgtaak niet alleen op zich kan nemen, waardoor de financiële situatie achteruit blijft gaan.  Zeer emotioneel om te zien, waarbij niet alleen jouw ogen maar ook jouw hart zal huilen.

We hebben het gezin onderstaande gegeven:

• Duwrolstoel;
  • Douchestoel;
  • 1600 dirham (rond 145 euro).

We hebben het gezin beloofd om hun verder te helpen. Kort na onze bezoek is hun dochter Hafida gevallen. We zijn een spoed project begonnen om geld in te zamelen voor haar hulpverlening en het onderhoud van haar en haar zieke broers aangezien de ouders het financieel slecht hebben. In een periode van ongeveer 3 weken hebben we 7260 euro ingezameld.  Rond 1070 euro hebben we tijdens de opname van Hafida in het ziekenhuis uitgegeven aan haar medische toestand. Dit hebben we met het totaalbedrag van 7260 euro verrekend. De vader van Hafida heeft na de verrekening 6190 euro ontvangen. De operaties zijn betaald door een andere stichting in Marokko.